Godziny działania sklepucodziennie 9.00 - 18.00, w soboty 10.00 - 15.00 ................................
Bank PKO BP
50102055581111119588600065
KAMIEŃ
Skąd pochodzi nasz kamień?
Większość skał używanych do rzeźbienia pochodzi z regionu zwanego The Great Dyke- wulkanicznych grzbietów górskich ciągnących się 1300 km przez centrum Zimbabwe. Jest to najdłuższy masyw wulkaniczny na świecie.
Przez miliony lat temperatura i ciśnienie stworzyły unikalną mieszaninę minerałów, którą teraz możemy podziwiać.
Różnorodność skał
Biały kwarc 16. Różowy Feldspar
Lepidolite 17. Blue King
Ginea Fowl Jasper 18. Calkrete
Zebra Jasper 19. Kobalt
Agat 20. Spodumene
Złoty Verdite 21. Banded Jasper
Różowy Kwarc 22. Biały Marmur
Kremowy Dolomit 23. Verdite
Fern 24. Red Marmur
Kwarc Feldspar 25. Springstone
Batter Chert.
Unakite
Czerwony Jasper
Aventurine
Amazonite
Procedura rzeźbienia:
Artyści z Zimbabwe używają prymitywnych narzędzi (kilof, młot, przecinak) w nadawaniu kształtu bryle kamienia.
Rzeźbiarz "czyta" kamień i nie rysuje żadnych szkiców, ani linii, ale śledzi naturalne kontury. Sam kamień mówi mu o formie schowanej w nim. W każdym kamieniu jest duch, który prowadzi rękę artysty i pomaga mu ukończyć dzieło.
Po nadaniu ogólnego kształty artysta używa pilnika, by nadać kamieniowi gładkość, po czym na mokro szlifuje coraz drobniejszym papierem ściernym, aż do uzyskania doskonałej powierzchni. Następnie kamień ogrzewa się w ognisku i kiedy nabierze temperatury nanosi się na niego kolejne warstwy wosku lub pasty. Po ostygnięciu następuje polerowanie i dopiero wtedy można zobaczyć kolor, głębię i rzeczywistą strukturę kamienia.
Naprawa i konserwacja:
Może się zdarzyć, że rzeźba jest zarysowana. Naprawa polega na usunięciu zadrapania bardzo drobnym papierem ściernym począwszy od (w zależności od głębokości zarysowania) gradacji 300, a kończąc na 1500. Następnie podgrzewamy kamień nad palnikiem gazowym lub wkładamy do kuchenki. Po nagrzaniu nakładamy co najmniej trzy warstwy wosku pszczelego lub pasty bezbarwnej do butów. Po ostygnięciu polerujemy szmatką do uzyskania pełnego połysku.
Konserwacja polega na powtórzeniu powyższych czynności z pominięciem pracy z papierem ściernym.